PAINTBALL

Paintball to terenowa gra strategiczna z wykorzystaniem markerów – karabinków pneumatycznych na kulki z farbą. Każdy zawodnik prócz markera otrzymuje również kombinezon ochronny oraz specjalną maskę. Gra odbywa się na specjalnie przygotowanym terenie tzw. „poligonie” wedle ustalonego scenariusza.

Przykładowe scenariusze:

KLASYKA

W grze udział biorą 2 zespoły (liczba graczy dowolna, choć im więcej tym lepiej). Każdy zespół ma swoją flagę (bazę). Wszyscy uczestnicy powinni zaczynać grę w tym samym czasie (na umówiony wcześniej znak) w swoich bazach. Zawodnicy trafieni kończą grę i schodzą z terenu walki. Jeśli podczas trafienia zawodnik niósł flagę, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany (w miejscu widocznym, a nie metr pod ziemią). Zawodnik wyeliminowany, czyli „zabity”, nie ma prawa głosu – nie może podpowiadać, zdradzać pozycji przeciwnika ani słownie ani gestykulując.

JEŃCY

Bardzo ciekawa alternatywa do zwykłego wybijania przeciwników.

W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 2 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba która jest trafiona w ręce albo nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza). Gra kończy się gdy jedna z drużyn pochwyci 2 jeńców i odprowadzi do swojej bazy.

OCHRONA PREZYDENTA

Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole określoną wcześniej trasą (wariant 1), lub z określonego punktu do drugiego (wariant 2). Misja terrorystów – sprzątnąć prezydenta bez względu na straty własne.

OBRONA CZĘSTOCHOWY

Dobre ćwiczenie jak bronić lub atakować pozycje flagowe lub po prostu „walenie bez gry wstępnej (czytaj – strzelanie bez podchodów)”. Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca wybiera teren, na którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren). Czas, w zależności od ilości graczy, rodzaju i rozmiaru terenu. Atakujący wygrywa zdobywając flagę (wystarczy ja podjąć), obrońcy powstrzymując atak.

Poligon – „Chwarzenko”

Poligon:
Na specjalnie przygotowanym poligonie może grać jednocześnie 16 osób. Znajduje się w miejscowości Chwarzenko k. Starej Kiszewy. W przypadku większej liczby uczestników, dzielimy się na drużyny.